Kompetanseheving innen B2B markedsarbeid på digitale flater

Vi har i vår region mange suksessrike bedrifter og dyktige fagfolk som tilbyr ekspertise innen sitt område. Når en pandemi rammer oss blir det spesielt viktig å bruke digitale flater og sosiale medier riktig for å være synlig. NExTdigital og Visma Digital Marketing satte sammen et spesielt tilpasset kursopplegg for våre medlemmer og venner.

Med ønske fra flere av våre medlemmer inviterte NExTdigital til kurs i samarbeid med Visma Digital Marketing over to ettermiddager.  Thomas Nes Myhre gav noen en innføring og andre en oppdatering på smart bruk av søkemotoroptimalisering og Håvard Utne gav oss innsikt i søkemotorannonsering.

Når messer og kundereiser utgår og kanselleres er det desto viktigere å finne ut hvordan en bruker digitale flater for å komme i kontakt med nye kunder og partnere samt fortsette merkevarebyggingen av sin bedrift, produkter, løsninger og tjenester.

Trine Humlen og Camilla Skarshaug viste oss mulighetsrommet som ligger i det å bruke sosiale medier på en strategisk god måte i B2B-markedet – både for bygge merkevaren sin internt og eksternt, i tillegg til å støtte opp salgsteamet for å effektivisere salgsprosesser.

«Kurset ga en fin innføring i metode og med god underbyggelse av fakta. Jeg synes eksemplene som ble brukt var nyttige og ga god innsikt i praktisk anvendelse. Fikk lyst til å lære mer og ikke minst å teste ut digital markedsføring i større grad i Møretrygd.» Camilla Hoddevik, Leder for Non-Marine hos Møretrygd

«De to kursdagene var nyttig og inspirerende. Selv om noe var kjent fra før, er det alltid kjekt å oppdatere seg på nye trender, funksjoner og arbeidsmåter. Diskusjonene i gruppen bidro til refleksjon på egen arbeidsmåte, og jeg satt igjen med gode punkter jeg tar med meg videre i min arbeidshverdag.» Anita Uggedal, Fagansvarlig Digitale Kundeflater hos Sparebanken Møre

"Det var interessant å høre om den utvikling som har skjedd i de siste årene, og andre sine erfaringer med dette. Vi jobber allerede en del med dette, men det er alltid rom for forbedring. Gjennom å få servert en godt presentert oppsummering av hva man bør tenke på, blir man mer bevisst på det i hverdagen." Sofia Græsdal, Markedsmedarbeider hos Driw 

Kurset ble delvis sponset av Møre og Romsdal fylkeskommune og BIO2-ordningen.  Ordningen er primært rettet mot personer som er helt eller delvis permitterte, men personer som ikke er permitterte kunne også delta.

Forrige
Forrige

Møretrygd vår nyeste medlem

Neste
Neste

Sparebanken Møre er NExTdigitals største støttespiller på fjerde året