Workshop under NEXT UP: Brukertesting som verktøy for å bygge sterke merkevarer

Lær enkel brukertesting - og hvorfor det er dumt å la være.

Brukertesting er en stor del av design-verktøykassa, og vi vet det er god business i nettsider og digitale tjenester som tar vare på brukerene sine. Likevel ser vi at dårlige digitale tjenester forringer merkevarer. Hvorfor er det slik? Noen har glemt brukeren. 

Kanskje var det sjefen som dikterte nettsiden. En rundtur gjennom selskapets mangfoldige historie før vi får vite åpningstidene! En CTO som har svaret på alt, men kun på buzzwordsk? Eller kanskje konsulentene du betalte dyrt for å repetere det de to forrige sa? Et eller annet sted mellom intern ryggdekning og fascinasjon over egen fortreffelighet havnet brukeren i andre rekke. 

Eivind Molvær guider oss gjennom denne workshopen. Eivind har jobbet flere år i London, og før han kom til Sunnmøre var han i Netlife i Oslo - et større konsulentbyrå som jobber med brukeropplevelse på stort sett alle digitale plattformer og merkevarer; eksempelvis har han jobbet med OBOS, Sector Alarm, Coop og Nortura. Eivind er daglig leder, partner og designer i Vest Studio hvor de lager merkevarer og digitale tjenester folk blir glade i.

Hensikt: Lære grunnleggende prinsipper og metoder for brukertesting

Ønsket resultat: At organisasjoner tar i bruk brukertesting som en del av sin produktutvikling og forvaltning.

Agenda: Lære hvorfor og hvordan vi tester. Praktiske oppgaver og foredrag med eksempler.

Forrige
Forrige

NEXT UP: Bli med med på workshop om kommunikasjon og bærekraft!

Neste
Neste

Bli med på Instagram-skole under NEXT UP